پزشکیان: قدرت بازدارندگی ایران جسارت تجاوز را از دشمنان گرفته است

رئیس‌جمهور در آیین رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح گفت: امروز توان دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران ما آنچنان رشد کرده است که هیچ اهریمنی نمی‌تواند فکر و تصور جسارت به خاک عزیز ما را حتی در ذهن داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مسعود پزشکیان رئیس جمهور صبح امروز (شنبه، ۳۱ شهریور) در آیین رژه نیروهای مسلح که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در حرم امام خمینی(رحمه‌الله علیه) برگزار شد، ضمن درود به امام خمینی(ره) و شهدا گفت: آغاز هفته دفاع مقدس را به رهبر دوراندیش انقلاب و مردم عزیز کشورمان تبریک عرض می‌کنم. وی افزود: هفته‌ای که یادآور جانفشانی شهیدان بزرگ و گمنامی است که خون پاک خود را برای بقای انقلاب اسلامی در جای جای این سرزمین فدای ملت عزیز و سرافرازی کشورمان کردند و به آن‌ها درود می‌فرستیم.

وی افزود: امروز هفته دفاع مقدس و هفته وحدت است. الگویی که با وحدت نیروهای نظامی و مردم کشورمان دست به دست هم دادیم تا تجاوز ناجوانمردانه‌ای که توسط کشورهای استعمارگر برای نابودی انقلاب ما طراحی شده بود به ناامیدی آن‌ها تبدیل شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ۸ سال دفاع مقدس ملت ایران با بزرگترین فداکاری‌ها امید دشمنان را به ناامیدی تبدیل کرد، تصریح کرد: ارتش و نیروهای مسلح به تعبیر مولای متقیان حضرت علی علیه السلام حصون‌الرعیه و باعث عزت و امنیت ایران بزرگ هستند.وی افزود: وحدت، انسجام و حضور مردم و نیروهای ارتش به همراه سپاه قدرتمند یه همراه همه افرادی که می‌توانستند از این کشور دفاع کنند به میدان آمدند و اجازه ندادند برای اولین بار در تاریخ یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد. پزشکیان تأکید کرد: همه دنیا تلاش کردند تا نگذارند ایران بتواند انقلاب خود را ادامه دهد ولی حضور مردم و نیروهای رزمنده به همراه ارتش قهرمان و سپاه مقتدر باعث شد تا آن‌ها نتوانند حتی یک وجب از خاک ایران را بگیرند.

وی ادامه داد: امروز توان دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران ما آنچنان رشد کرده است که هیچ اهریمنی نمی‌تواند فکر و تصور جسارت به خاک عزیز ما را حتی در ذهن داشته باشد. رئیس جمهور با اشاره به خودکفایی صنایع دفاعی و تامین تجهیزات نیروهای مسلح توسط دانشمندان و نخبگان ایرانی تاکید کرد: این عزت و سربلندی به برکت رزمندگان، دانشمندان و نخبگان ما حاصل شده که توانستند قدرت بازدارندگی کشورمان را در جایگاهی قرار دهند که هیچ نیازی به دشمنان نداریم که ما را مسلح کنند تا بتوانیم از خاک خود دفاع کنیم.وی افزود: امروز قدردان همه رزمندگان و فرماندهان نیروهای مسلح در اقصی نقاط کشور هستم چون این عزیزان هستند که باعث امنیت و سربلندی و عزت ایران عزیزمان شدند. اگر این عزیزان نبودند امروز ایران ما امن نبود و مردم نمی‌توانستند در آرامش زندگی کنند.

 

پزشکیان در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس سخن می‌گفت، تصریح کرد: ما امروز به برکت حضور فرماندهان، نظامیان، ارتشیان، دریاداران که قدرت ما را در هوا، زمین و دریا با عزت و سربلندی حفظ می‌کنند، می‌توانیم با افتخار زندگی کنیم. وی افزود: وجود این عزیزان باعث عزت و افتخار کشور عزیز ما است و ما به وجود این زینت‌بخشان کشور افتخار می‌کنیم.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: امروز با قدرت به دنیا اعلام می‌کنیم که علاوه بر دفاع از کشور خود با وحدت و انسجام میان کشورهای اسلامی، می‌توانیم منطقه خود را در صلح، امنیت و آرامش نگه داریم و عزت و سربلندی‌مان را به رخ جهانیان بکشیم. وی ادامه داد: می‌توانیم اسرائیل غاصب، خونخوار، نسل‌کش و جنایتکار را که به زن و مرد و کودک رحم نمی‌کند را با همین اتحاد به جای خود بنشانیم. اگر وحدت داشته باشیم و دست در دست هم دهیم، رژیم صهیونیستی قادر نخواهد بود جنایت‌هایش را ادامه دهد.

پزشکیان خاطرنشان کرد: به وجود شما عزیزان افتخار می‌کنم. رهبر عزیز انقلاب با تدابیر داهیانه و نگرش عمیق خود باعث این عزت و سربلندی است و ما به وجود این رهبر عزیز افتخار می‌کنیم.

رئیس جمهور در پایان ضمن آرزوی عزت و سربلندی برای همه نیروهای مسلح افزود: تلاش خواهیم کرد تا قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را با تقویت و پشتیبانی از شما عزیزان همچنان حفظ کنیم.

۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 59939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha